12. lokakuuta 2017

I osa

    Aloitin tänä vuonna lukion, ja nyt on lukion toinen jakso käynnissä. Tässä jaksossa minulla on äidinkielen kurssi ja teemme lukublogia jostain itse valitsemastamme romaanista.
Sain opettajaltani lukublogin ohjeet ja ajattelin, että vihdoinkin ohjeet, joita oikeasti ymmärrän ja saatan osata toteuttaa. Työn tekeminen vaikuttaa paljon kiinnostavammalta, kun kirjasta kirjoitetaan blogia eikä esseetä. Minusta tuntuu mielenkiintoiselta päästä pohtimaan kirjan henkilöiden kasvutarinaa ja sitä maailmaa, missä he elävät. Olen hidas lukija ja vielä hitaampi kirjoittaja. Joudun miettimään tarkkaan, millaista tekstiä haluan saada kirjoitetuksi. Annetun tehtävän selkeät ohjeet saivat minut innostumaan, joten vaikka tehtävä tulee vaatimaan minulta paljon ajankäyttöä, niin uskon saavani sen hyvissä ajoin valmiiksi. Olen oppinut, että sitkeä, pitkäjänteinen työskentely tuottaa parhaan tuloksen. Pyrin työskentelemään tämän blogin parissa päivittäin.
Tavoitearvosanani on hyvin korkea eli 9. Sujuva kirjoitustaito on avain hyvään menestykseen oikeastaan kaikissa lukioaineissa, joten haluan kehittää äidinkielen taitojani.